40-letnia mieszkanka Darłowa stracił 10 tysięcy złotych
- Do darłowskiego komisariatu zgłosiła się 40-letnia mieszkanka Darłowa. Poinformowała, że za pośrednictwem komunikatora, oszust podał się za pracownika jej zakładu i wysłał jej wiadomość z prośbą o opłacenie paczki przez internet poprzez podanie kodu BLIK, ponieważ trafił na dobrą promocję, a nie działa mu aplikacja. Kobieta próbowała skontaktować się z pracownikiem, jednak jego telefon miał nie mieć Nieświadoma tego, że ma do czynienia z przestępcą kobieta zgodziła się na opłacenie paczek. 40-latka wygenerowała 5 kodów BLIK. Łącznie straciła 10 tysięcy złotych - wylicza asp. sztab. Kinga Warczak, rzecznik prasowy powiatowego komendanta policji w Sławnie.
Policjanci zajmują się tymi sprawami i przestrzegają przed oszustami. Prośbę o pożyczkę lub przekazanie pieniędzy przestępcy najczęściej uzasadniają nagłą sytuacją. Wiele osób sądząc, że koresponduje z zaufaną osobą, podaje kod BLIK a następnie w aplikacji mobilnej banku potwierdza PIN-em realizację transakcji nie sprawdzając jej szczegółów. W ten sposób przekazuje się przestępcom swoje oszczędności.
Uważajcie, przeczytajcie, zastosujcie
- - zawsze warto potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory lub kontaktują się w inny sposób – najlepiej zadzwonić do takiej osoby
- - zawsze trzeba sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej. Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdźmy dwa razy ile wynosi kwota i do kogo ona trafi
- - nie należy klikać w linki otrzymane od nieznanych numerów – mogą nas przenieść do stron wyłudzających dane lub pieniądze.
Obywatelska postawa - czytaj poniżej:
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?