Żaglowiec szkolny, którego armatorem jest The Sail Training Association Poland
Właściciel żaglowca:
Polski Związek Żeglarski & The Sail Training Association Poland
- bandera - polska
- port macierzysty - Gdynia
- IMO - 7911210
- MMSI - 261146000
- sygnał rozpoznawczy - SQKY
- numer na żaglu - PZ-1980
- rok budowy - 1980
- materiał kadłuba -stal
- długość - 38,35 m (125,82 ft.)
- długość całkowita - 41,30m (135,50 ft.)
- wysokość boczna - 5,52 m (18,11 ft.)
- szerokość - 8,0 m (26 ft.)
- zanurzenie - 3,60 m (11,81 ft.)
- pojemność brutto - 290,56 ton
- typ ożaglowania - barkentyna
- wysokość masztów - 32,0 m (105,0 ft.)
- powierzchnia ożaglowania (razem 15 żagli na trzech masztach w tym jeden maszt z żaglami rejowymi) - 994,0 m2 (10699,33 ft2)
- silnik pomocniczy - Volvo Penta, TAMD 103A 255 kW
- liczba załogi - 52
"Pogoria" jest pierwszym dużym żaglowcem zaprojektowanym przez polskiego konstruktora statków - inż. Zygmunta Chorenia i stanowiła pierwowzór dla kilku podobnych jednostek, w budowie których stocznia później się wyspecjalizowała. Były to: Pogoria, Iskra, bułgarska Kaliakra, a nieco później Oceania (eksperymentalny żaglowiec badawczy PAN).
AKTUALIZACJA
Dodajemy nowe zdjęcia z miejsca przycumowania Pogorii w porcie Darłowo. Żaglowiec zacumował po stronie zachodniej Darłówka - nadmorskiej dzielnicy Darłowa. Zobaczcie, jak tam pięknie i majestatycznie wygląda.
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?