Projekt w całości finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i ukierunkowany na dostosowanie treści kształcenia realizowanych w oparciu o zastosowanie technologii multimedialnych do możliwości percepcyjnych uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. Całe przedsięwzięcie ma charakter innowacji i realizowane jest w partnerstwie z jedną ze szkół angielskich, w której wcześniej zainicjowano podobne działania poprzez wprowadzenie nowej techniki badawczej – zwanej badaniem eyetrackingowym.
Istotą badania eytrackingowego jest rejestracja reakcji gałki ocznej badanej osoby na określenie bodźce. W przypadku opisanego projektu bodźcem inicjującym będzie określony element przekazu multimedialnego. Sama technika badawcza oraz opracowanie wyników to rola lidera projektu – firmy EUROPIL ze Szczecina. Na kolejnych etapach realizacji projektu przewidziane jest wdrożenie w proces kształcenia zawodowego elementów, które pozytywnie wpłyną na podniesienie efektywności, a także atrakcyjności kształcenia.
- Dzięki udziałowi naszej placówki w opisanym projekcie udało się pozyskać nieodpłatnie sprzęt multimedialny o wartości 70 tys. zł. (16 komputerów, 2 zestawy tablic interaktywnych, mobilny zestaw multimedialny) - wymienia Krzysztof Galik, dyrektor SOSW Sławno. - Prócz tego wszyscy nauczyciele uczący w szkole przedmiotów zawodowych w ośrodku, mają możliwość podniesienia swoich kompetencji poprzez bezpłatny udział w szkoleniach i warsztatach dotyczących projektu.
Realizacja projektu zakończy się konferencją, którą zorganizuje SOSW Słwno, gdzie zostaną zaprezentowane wyniki badań oraz propozycje wprowadzenia zmian w sposobie wykorzystania treści multimedialnych w kształceniu zawodowym osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Bezpośrednio w realizację projektu zaangażowanych jest 20 uczniów szkoły zawodowej oraz nauczyciele: L. Mickiewicz, I. Pestka, M. Lis, B. Kowalczyk, A. Gil.
- Choć badania w ramach projektu są dopiero rozpoczęte i do efektu końcowego jeszcze długa droga, świadomość udziału w przedsięwzięciu, z którego dokonań w niedalekiej przyszłości może skorzystać wiele szkół i ich uczniowie – działa szczególnie motywująco - podkreśla dyrektor SOSW Sławno. - Na dzień dzisiejszy lekcje z teoretycznych przedmiotów zawodowych w naszej placówce realizowane są z pomocą pozyskanych tablic multimedialnych. Obserwujemy pierwsze reakcje uczniów, które charakteryzuje większe skupienie i aktywność. Liczymy, że przełoży się to w przyszłości na osiąganie lepszych wyników w nauce przez naszych uczniów.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?