Przetarg na remont trzech ulic w Malborku. Co proponują oferenci?
Jeśli trzeba byłoby jednym słowem podsumować informację z sesji otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym dotyczącym remontu trzech ulic: Zakopiańskiej, Kwiatkowskiego i Jagiellońskiej w Malborku, to najtrafniejsze będzie: drogo.
W piątek okazało się, że zainteresowane wykonaniem tych prac są dwie firmy. Oto ich propozycje cenowe:
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg SA ze Starogardu Gdańskiego – 18 897 277,19 zł brutto, 60 miesięcy gwarancji;
- Strabag sp. z o.o. z Pruszkowa – 9 889 274,30 zł brutto, 60 miesięcy gwarancji.
Wcześniej władze ogłosiły, że zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 7 600 000 zł brutto. Gołym okiem widać, że by do podpisania umowy doszło, brakuje prawie 2 300 000 zł.
„Modernizacja ulic Zakopiańskiej, Kwiatkowskiego i Jagiellońskiej w Malborku” to inwestycja dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych w wysokości 7 mln 220 000 zł, co – jak zapisano we wniosku - miało stanowić 95 proc. wydatków.
17 miesięcy na całość. Co składa się na drogową inwestycję?
Jak przewidują dokumenty przetargowe, wszystkie prace miały być wykonane w ciągu 17 miesięcy. Remont ul. Zakopiańskiej obejmuje 890-metrowy odcinek między al. Sprzymierzonych do ul. Dąbrówki.
Na nawierzchni występują nierówności, spękania zmęczeniowe poprzeczne, miejscami przełomy, lokalne pęknięcia podłużne oraz liczne ubytki uzupełniane betonem asfaltowym oraz mieszankami mineralno-bitumicznymi na zimno – opisuje magistrat.
Dlatego po frezowaniu nawierzchni ułożona ma tam zostać wzmacniająca siatka do zbrojenia warstw asfaltowych, a także 4 cm warstwy wyrównawczej i 4 cm warstwy ścieralnej.
Ta sama technologia ma być zastosowana na ul. Kwiatkowskiego, między ul. Wybickiego a ul. Michałowskiego. Wyremontowany będzie odcinek o długości 641 m. Obecnie występują tam liczne nierówności, pęknięcia i połatane dziury.
Ul. Jagiellońska ma być remontowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”, bo tam planowane są gruntowne prace, dotyczące również całej infrastruktury podziemnej. Dokładnie opisuje to przygotowany na zlecenie Urzędu Miasta program funkcjonalno-użytkowy. To pierwszy etap, który dotyczy odcinka od ul. Żeromskiego do ul. Grunwaldzkiej o długości 239 m.
Na tym etapie urzędnicy sprawdzają, czy oferty spełniają wszystkie kryteria formalne. Trudno powiedzieć, jakie będzie ostateczne rozstrzygnięcie postępowania.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?